Jehovas Vidner trænes i at sige at blodtranfusion er det samme som en voldtægt

Jeg havde egentlig lykkelig glemt alt omkring Jehovas Vidners årlige indoktrinering omkring blodtransfusion. Men en person i min omgangskreds har gjort mig opmærksom på at det er på denne tid af året hvor Jehovas Vidner fornyer deres “nej tak til blodtransfusion” kort, som de bærer på sig overalt.

I den forbindelse bliver der ofte afholdt et eller flere indlæg, hvor de ældste instruerer medlemmerne og gøren og laden, hvis blodtransfusion skulle komme på tale. De gør meget i at understrege at blodtransfusion altid vil kunne erstattes af et alternativ. Her glemmer Jehovas Vidner dog nogle mellemregninger. Blandt andet det faktum at hvis en person har lidt et stort blodtab ved for eksempel en trafikulykke, er der ingen alternativer.

Jeg har desuden viden om at mange Jehovas Vidner indgår aftaler med personale på sygehuse om at modtage blodtransfusion om natten, så de ikke bliver afsløret i at ønske at rede deres liv. Godt at sundhedspersonalet omkring på de danske sygehuse er gode til at tage det hensyn.

Jeg er i år blevet informeret om at Jehovas vidner fortsat anvender ældre udgaver af deres interne medlemsblad, som tidligere hed “Rigets Tjeneste”. Det ældste dokument, som de stadig aktivt anvender er fra 1991. Dermed er der intet ændret i deres holdning.

De bliver ofte trænet i hvad de skal svare, hvis de skulle komme i en situation hvor blodtransfusion kommer på tale.

De trænes i at de aldrig må svare at det er forbudt for dem at få blodtransfusion. De vil også til hver en tid benægte at de risikere udstødelse/udelukkelse hvis de modtager blodtransfusion. Dette til trods for at blodtransfusion er en klar udelukkelsesgrund, hvis det har været en bevist handling som ikke fortrydes.

Ligeledes – som jeg husker det – trænes Jehovas Vidner i at svare, hvis det kommer på tale at give dem en blodtransfusion mod deres ønske, at det for dem vil være det samme som en voldtægt.

Jeg har fået adgang til de to “hemmelige” dokumenter, som Jehovas Vidner aktuelt anvender til at instruere deres medlemmer. Dokumenterne kan læses i nedenstående to links. Jeg har ikke selv læst dem, da jeg ikke bruger tid på at læse deres materialer længere. Jeg tænker dog at dette materiale kan benyttes til research for hvem det måtte have interesse.

Rigets Tjeneste november 2006: https://docdro.id/EXbH49z

Rigets Tjeneste januar 1991: https://docdro.id/gXMhpqO

Skriv en kommentar

Start a Blog at WordPress.com.

Up ↑